Pályaszám: |
MX 861–892
MXA 901–1000
MXA 1101–1150 |
Gyártó: |
LEW "Hans Beimler", Hennigsdorf  |
Gyártásban: |
MX: 1971
MXA: 1975-1983 |
Darabszám: |
MX: 32 motorkocsi, 16 háromrészes
motorvonat
MXA: 150 motorkocsi, 75 háromrészes motorvonat |
Tengelyelrendezés: |
motorkocsi: Bo’Bo’
pótkocsi: 2'2' |
Sorozat: |
MX+PXXVIII+MX
MXA+PXXVIIIA+MXA |
Nyomtávolság: |
1 435 mm |
Hajtókerékátmérő: |
700 mm |
Futókerékátmérő: |
700 mm |
Gyorsítás: |
0,62 m/s² (0-55 km/h M+P+M) |
Fékezés: |
1,3 m/s² |
Legnagyobb sebesség: |
MX: 80 km/h
MXA: 70 km/h |
Kapcsolókészülékek
közötti hossz: |
motorkocsi és pótkocsi:17 810 mm
háromrészes vonat:
53 430 mm |
Magasság: |
3 300 mm |
Szélesség: |
2 880 mm |
Forgócsaptávolság: |
9 800 mm |
Tengelytáv forgóvázon
belül: |
2 000 mm |
Össztengelytávolság: |
motorkocsi és pótkocsi:11 800 mm
háromrészes vonat:
47 420 mm |
Szolgálati tömeg: |
MX: 35 t
MXA: 33,5
PXXVIII: 24 t
PXXVIIIA: 24 t |
Hajtás: |
a forgóvázban keresztirányban
elhelyezett vontatómotorok,
félig rugózott, marokcsapágyas |
Vezérlés: |
szinkronvezérlés max. 2 motorvonatig |
Kapcsolókészülék
típusa: |
járműhomloknál:
Scharfenberg
motor- és pótkocsik között: rugózott
vonórúd |
Rögzítőfék típusa: |
rugóerőtárolós |
Vonatfűtés típusa: |
villamos |
Dinamikus fék típusa: |
elektrodinamikus |
Átmenő fék: |
elektropneumatikus tárcsafék |
Legkisebb pályaívsugár: |
60 m (15 km/h-val) |
Áramnem: |
1000 V DC |
Áramellátás: |
felsővezeték |
Rövid idejű teljesítmény: |
motorkocsi: 400
kW
háromrészes vonat: 800 kW |
Vontatómotorok száma: |
motorkocsi: 4
háromrészes vonat: 8 |
Ülőhelyek száma: |
MX: 57
MXA: 56
PXXVIII: 66
PXXVIIIA: 64
MX háromrészes motorvonat: 180
MXA háromrészes motorvonat: 176 |
Állóhelyek száma: |
MX: 119
MXA: 123
PXXVIII: 125
PXXVIIIA: 128
MX háromrészes motorvonat: 363
MXA háromrészes motorvonat: 374 (7 fő/m²) |
Padlómagasság: |
825 mm |
Alacsonypadlós rész (%): |
0 |
Osztályok: |
2. |
Üzemmód: |
villamos |