A BKV jarmuparkja
Kisfoldalatti

A földalatti vasútépítés gondolata és megvalósítása egyidős a londoni földalatti vasútvonal születésével.1860-ban kezdtek hozzá az építéséhez és 1863-ban helyezték üzembe az első földalatti vasutat. London után elsőként

az európai kontinensen a millenniumi kiállításra készült el Budapesten a Sugárút alatt haladó földalatti kéregvasút.

A belváros és a városliget közötti kapcsolatot teremtette meg. A 2. világháborúvégéig a további fejlődés nem folytatódott. A budapesti Millenniumi Földalatti Vasút (M1) az európaikontinens első

 földalatti vasútjaként 1896-ban készült el. Az akkori szokások szerint a földalatti vasút baloldali közlekedésű volt. Az áttérés a forgalomirányító és biztonsági rendszerek átépítése nélkül lehetetlen volt. Erre a millenniumi földalatti korszerűsítésekor került sor.

A millenniumi földalatti az Andrássy úttal együtt 2002-ben a világörökség része lett.

>>Technikai Info<<
<<Vissza a fooldalra>>
Készítette:
Maróthi Dávid
2009. 11. 07.