A BKV jarmuparkja |
Kisfoldalatti |
![]() A földalatti vasútépítés gondolata és megvalósítása egyidős a londoni földalatti vasútvonal születésével.1860-ban kezdtek hozzá az építéséhez és 1863-ban helyezték üzembe az első földalatti vasutat. London után elsőként az európai kontinensen a millenniumi kiállításra készült el Budapesten a Sugárút alatt haladó földalatti kéregvasút. A belváros és a városliget közötti kapcsolatot teremtette meg. A 2. világháborúvégéig a további fejlődés nem folytatódott. A budapesti Millenniumi Földalatti Vasút (M1) az európaikontinens első földalatti vasútjaként 1896-ban készült el. Az akkori szokások szerint a földalatti vasút baloldali közlekedésű volt. Az áttérés a forgalomirányító és biztonsági rendszerek átépítése nélkül lehetetlen volt. Erre a millenniumi földalatti korszerűsítésekor került sor. A millenniumi földalatti az Andrássy úttal együtt 2002-ben a világörökség része lett. >>Technikai Info<< |
<<Vissza a fooldalra>> |
Készítette: Maróthi Dávid 2009. 11. 07. |