Gyártó: |
Ikarus |
Típus: |
csuklós |
Hosszúság: |
16 500 mm |
Szélesség: |
2500 mm |
Magasság: |
3400 mm |
Tengelytáv: |
A-B: |
5400 mm |
B-C: |
6200 mm |
Fordulókör átmérő: |
20,8 m |
Az autóbusz tömege: |
12 200 kg |
Hasznos terhelés: |
10 300 kg |
Legnagyobb össztömeg: |
22 500 kg |
Tengelynyomás: |
A tengely: |
6000 kg |
B tengely: |
10 000 kg |
C tengely: |
6500 kg |
Padlófelület álló utasoknak: |
10,63 m2 |
Szállítható személyek
száma: |
148 |
Ülőhelyek száma: |
35 |
Motor: |
Rába–MAN D.2156 HM 6U,
Rába D–10 (UTS–150 és
UTS–155 E1) |
Működési elv: |
négyütemű dízelmotor |
Furat (löket): |
121/150 mm |
Összlökettérfogat: |
10 350 cm3 |
Hengerszám: |
6 |
Sűrítési arány: |
17:1 |
Henger elrendezés: |
fekvősoros |
Teljesítmény: |
140 kW / 2100 f/p
(DIN 70020 szerint) |
Max. forgatónyomaték: |
697 Nm / 1300 f/p |
Befecskendezési nyomás: |
1900 + 800 kPa |
Befecskendezési sorrend: |
1 - 5 - 3 - 6 - 2 - 4 |
Hűtés: |
vízhűtés |
Kenés: |
nyomás alatti kenés |
Légszűrő: |
papírbetétes |
Sebességváltó: |
Praga 2M.70,
Voith D.851.2,
ZF 4HP 500 |
Differenciálmű: |
kúpkerekes kiegyenlítőmű,
bolygókerekes kerékagyáttétellel |
Abroncs (gyári): |
Taurusz 1100 - 20" diagonál |
Rugózási rendszer: |
légrugó, üreges gumirugóval |
Kormánymű: |
Csepel 069.08,
Csepel Compakt 500 (C500) hidraulikus szervókomány |
Fék: |
kétkörös légfékrendszer,
Wabco lészárítóval, statikus
fékerőszabályzóval, automatikus
fékutánállítóval |
Rögzítőfék: |
rugóerőtárolós |
Lassítófék: |
fékpedálról működtetettretarder,
kipuffogófék (Praga váltós
típusoknál) |
Lassulási értékek: |
5 m/s2,
üzemi fék: 2,5 m/s2 |
Elektromos berendezés: |
Névleges feszültség: |
24 V |
Akkumulátor: |
2 db 6 EU 13,
kapacitás 182 Aó |
Generátor: |
AVG 911–100 A/28V
váltakozóáramú, beépített
egyenirányítóval,
feszültségszabályzó-
val és túlfeszültségvédelem-
mel |