A BKV jarmuparkja
Ikarus 260

Gyártó: Ikarus
Gyártásban: 1972-2002
Típus: szóló
Hosszúság: 11 000 mm
Szélesség: 2 500 mm
Magasság: 3 400 mm
Tengelytáv:
A-B: 5400 mm
B-C: -
Fordulókör átmérő: 20,8 m
Az autóbusz tömege: 8 500 kg
Hasznos terhelés: 7 500 kg
Legnagyobb össztömeg: 16 000 kg
Tengelynyomás:
A tengely: 6 000 kg
B tengely: 10 000 kg
C tengely: -
Padlófelület álló utasoknak: 10,63 m2
Szállítható személyek száma: 76
Ülőhelyek száma: 21
Motor: Rába-MAN D.2156 HM 6U,
Rába D-10 (UTS-150 és UTS-155 E1)
Működési elv: négyütemű dízel
Furat (löket): 121 / 150 mm
Összlökettérfogat: 10 350 cm3
Hengerszám: 6
Sűrítési arány: 17:1
Henger elrendezés: fekvősoros
Teljesítmény: 140 kW / 2100 f/p
(DIN 70020 szerint)
Max. forgatónyomaték: 697 Nm / 1300 f/p
Befecskendezési nyomás: 1900 + 800 kPa
Befecskendezési sorrend: 1 - 5 - 3 - 6 - 2 - 4
Hűtés: vízhűtés
Kenés: nyomás alatti kenés
Légszűrő: papírbetétes
Sebességváltó: Praga 2M.70,
Voith D.851.2,
ZF 4HP 500
Differenciálmű: kúpkerekes kiegyenlítőmű, bolygókerekes kerékagyáttétellel
Abroncs (gyári): Taurusz 1100 - 20" diagonál
Rugózási rendszer: légrugó, üreges gumirugóval
Kormánymű: Csepel 069.08,
Csepel Compakt 500 (C500) hidraulikus szervokormány
Fék: kétkörös légfékrendszer, Wabco légszárítóval, statikus fékerőszabályzóval, automatikus fékutánállítóval
Rögzítőfék: rugóerőtárolós
Lassítófék: fékpedálról működtetettretarder,
kipufogófék (Praga váltós típusoknál)
Lassulási értékek: 5 m/s2,
üzemi fék: 2,5 m/s2
Elektromos berendezés:
Névleges feszültség: 24 V
Akkumulátor: 2 db 6 EU 13,
kapacitás 182 Aó
Generátor: AVG 911-100 A/28V váltakozóáramú, beépített egyenirányítóval, feszültségszabályzóval és túlfeszültségvédelemmel

<<Vissza a fooldalra>>
Készítette:
Maróthi Dávid
2009. 11. 07.