Gyártó: |
Ikarus |
Gyártásban: |
1972-2002 |
Típus: |
szóló |
Hosszúság: |
11 000 mm |
Szélesség: |
2 500 mm |
Magasság: |
3 400 mm |
Tengelytáv: |
A-B: |
5400 mm |
B-C: |
- |
Fordulókör átmérő: |
20,8 m |
Az autóbusz tömege: |
8 500 kg |
Hasznos terhelés: |
7 500 kg |
Legnagyobb össztömeg: |
16 000 kg |
Tengelynyomás: |
A tengely: |
6 000 kg |
B tengely: |
10 000 kg |
C tengely: |
- |
Padlófelület álló utasoknak: |
10,63 m2 |
Szállítható személyek
száma: |
76 |
Ülőhelyek száma: |
21 |
Motor: |
Rába-MAN D.2156 HM 6U,
Rába D-10 (UTS-150 és UTS-155 E1) |
Működési elv: |
négyütemű dízel |
Furat (löket): |
121 / 150 mm |
Összlökettérfogat: |
10 350 cm3 |
Hengerszám: |
6 |
Sűrítési arány: |
17:1 |
Henger elrendezés: |
fekvősoros |
Teljesítmény: |
140 kW / 2100 f/p
(DIN 70020 szerint) |
Max. forgatónyomaték: |
697 Nm / 1300 f/p |
Befecskendezési nyomás: |
1900 + 800 kPa |
Befecskendezési sorrend: |
1 - 5 - 3 - 6 - 2 - 4 |
Hűtés: |
vízhűtés |
Kenés: |
nyomás alatti kenés |
Légszűrő: |
papírbetétes |
Sebességváltó: |
Praga 2M.70,
Voith D.851.2,
ZF 4HP 500 |
Differenciálmű: |
kúpkerekes kiegyenlítőmű,
bolygókerekes kerékagyáttétellel |
Abroncs (gyári): |
Taurusz 1100 - 20" diagonál |
Rugózási rendszer: |
légrugó, üreges gumirugóval |
Kormánymű: |
Csepel 069.08,
Csepel Compakt 500 (C500) hidraulikus szervokormány |
Fék: |
kétkörös légfékrendszer,
Wabco légszárítóval, statikus
fékerőszabályzóval, automatikus
fékutánállítóval |
Rögzítőfék: |
rugóerőtárolós |
Lassítófék: |
fékpedálról működtetettretarder,
kipufogófék (Praga váltós
típusoknál) |
Lassulási értékek: |
5 m/s2,
üzemi fék: 2,5 m/s2 |
Elektromos berendezés: |
Névleges feszültség: |
24 V |
Akkumulátor: |
2 db 6 EU 13,
kapacitás 182 Aó |
Generátor: |
AVG 911-100 A/28V
váltakozóáramú, beépített
egyenirányítóval,
feszültségszabályzóval és
túlfeszültségvédelemmel |